Wróć do: MODELE
Dniepr K-650

Motocykl K-650 to pierwsza seryjna maszyna z silnikiem górnozaworowym z Kijowskiej Fabryki Motocykli. Motocykl ten posiada 6-woltową prądnicę wraz z ręczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, charakterystyczne głowice z przedłużonym użebrowaniem w miejscu mocowania gaźników i starego typu zbiornik paliwa oraz skrzynię biegów bez wstecznego biegu. Jest to również pierwszy motocykl, w stosunku do którego użyto handlowej nazwy "Dniepr". Produkcja w latach 1967-1977 zamknęła się liczbą 36963 sztuk.
Poniżej najważniejsze dane techniczne motocykla (wersja eksportowa z roku 1970):
- Długość - 2430 mm
- Szerokość - 1650 mm
- Wysokość - 1050 mm
- Rozstaw kół motocykla - 1500 mm
- Prześwit - nie mniej niż 120 mm
- Masa suchego motocykla z wózkiem - 315 kg
- Masa suchego motocykla bez wózka - 210 kg
- Dopuszczalna ładowność - 300 kg
- Dopuszczalna masa całkowita - 615 kg
- Maksymalny nacisk na oś - 2,34 kN
- Maksymalna prędkość po utwardzonej nawierzchni - nie mniej, niż 95 km/h
- Zużycie paliwa podczas jazdy z pełnym obciążeniem po utwardzonej nawierzchni z prędkością 50-60km/h - 5,8 l
- Silnik - czterosuwowy, górnozaworowy, dwucylindrowy, bokser
- System smarowania - mieszany, zębatą pompą oleju i rozbryzgiem
- Pojemność silnika - 649 cm3
- Stopień sprężania - 7,0
- Skok tłoka x średnica cylindra - 68mm x 78mm
- Moc maksymalna - nie mniej niż 32 KM / 23,5 kW
- Moc jednostkowa - 0,04 kW/kg
- Obroty mocy maksymalnej - 5000-5200 obr/min
- Zapłon - bateryjny, 6V
- Gaźniki - K-301B na każdy cylinder (zamiennie K-302)
- Paliwo - benzyna LO-72 albo LO-76
- Przełożenia skrzyni biegów:
- pierwszy bieg - 3,6
- drugi bieg - 2,28
- trzeci bieg - 1,70
- czwarty bieg - 1,30
- przełożenie przekładni głównej - 4,62
- Przeniesienie napędu na tylne koło wałem kardana
- Zawieszenie tylnego koła - wahaczowe ze sprężynowo-hydraulicznymi amortyzatorami
- Zawieszenie przedniego koła - teleskopowe ze sprężynowo-hydraulicznymi amortyzatorami
- Koła - wzajemnie zamienne z oponami 3.75-19 (95-484 mm)
- Wózek boczny - typu pasażerskiego z dźwigniowym zawieszeniem koła na sprężynowo-hydraulicznym amortyzatorze
- Prądnica G-414 6V, 65W
- Regulator napięcia RR302
- Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu - ręczna, przerywacz-rozdzielacz typu PM-05 (później - automatyczna, regulator odśrodkowy)
- Pojemności:
- Bak - 21l
- Karter silnika - 2,2 l
- Karter skrzyni biegów - 0,8 l
- Karter głównej przekładni - 0,110 l
- Pióro przedniego zawieszenia - 0,130 l
- Tylny amortyzator - 0,080 l
- Korpus filtra powietrza - 0,175 l
- Dane dotyczące regulacji:
- Luz zaworowy przy temp. 15-20 stopni C:
- zawór ssący - 0,07 mm
- zawór wydechowy - 0,07 mm
- Przerwa na przerywaczu - 0,4-0,6 mm
- Przerwa na elektrodach świecy - 0,5-0,6 mm
- Ciśnienie w kołach:
- przód i koło wózka - 1,5 kg/cm2
- tył - 2,6 kg/cm2
- Kąt wyprzedzenia zapłonu w stosunku do GMP - 34 stopnie (7 mm)
