Wróć do: HISTORIA
KMZ u progu dziewiątej pięciolatki (1971-75)
Przedstawiamy karty albumu, opracowanego w zakładach KMZ w Kijowie z okazji rozpoczęcia dziewiątej pięciolatki (1971-75). Zawiera on przegląd modeli motocykli produkowanych w KMZ do początku lat 70-tych (oraz tych, które miały być produkowane w nowej pięciolatce), a także wskaźniki produkcyjne, których osiągnięcie przewidywał plan pięcioletni. W danych technicznych motocykli czterosuwowych uwzględniono m.in. ich przebiegi międzyremontowe.


1946r. - K1B "Kijewlanin" - pierwszy motocykl produkowany w KMZ

1947r. - K1W czyli Kijewlanin w wersji inwalidzkiej

1952r. - M-72 (przebieg międzyremontowy: 20 000 km)

1957r. - M-72N (przebieg międzyremontowy: 20 000 km)

1958r. - K-750 (przebieg międzyremontowy: 25 000 km)

1964r. - K-750M (przebieg międzyremontowy: 25 000 km)

1968r. - K-650 "Dniepr" (przebieg międzyremontowy: 30 000 km)

1973r. - "Dniepr"-MT10 (przebieg międzyremontowy: 40 000 km)

1971r. - "Dniepr"-MT9 (przebieg międzyremontowy: 40 000 km)

1975r. - "Dniepr-2" (przebieg międzyremontowy: 50 000 km); silnik o mocy 40-45 KM i stopniu sprężania 8,0-9,0, prędkość maksymalna 110 km/h, rozrusznik elektryczny, hydrauliczne hamulce koła tylnego i koła wózka.

Dziewiąta pięciolatka (1971-75)
- Produkcja globalna w tys. rubli i w %
- Produkcja motocykli w tys. szt. i w %
- Produkcja części zamiennych w tys. rubli i w %
- Objętość realizowanej produkcji w tys. rubli i w %
- Wydajność pracy w rublach i w %
- Liczebność załogi produkcyjnej w osobach i w %
Uwagi:
- 1970-72 - dane wg metodologii planu na 1973r.
- 1973 - zatwierdzony plan zakładu
- 1974-75 - dane kontrolne planu pięcioletniego

Dziewiąta pięciolatka (1971-75) - inwestycje
- kolor szary - nakłady inwestycyjne w mln rubli
- kolor czarny - prace budowlano-montażowe w mln rubli

W dziewiątej pięciolatce wprowadzonych zostanie:
- 9 kompleksowo zmechanizowanych wydziałów
- 30 linii automatycznych
- 37 linii potokowo-zmechanizowanych
- 154 maszyny automatyczne
- 499 maszyn półautomatycznych
- 82 urządzenia specjalne i zespolone
- 14 000 m przenośników taśmowych
Wprowadzenie środków mechanizacji i automatyzacji:
- obniży pracochłonność produkowanych motocykli ze 112 do 55 normogodzin,
- podniesie stopień zmechanizowania procesów produkcyjnych z 70% do 80,4%,
- uwolni względnie 3142 pracowników,
- podniesie stopień zmechanizowania prac spawalniczych do 92%,
- podniesie stopień zmechanizowania prac załadunkowo-wyładunkowych i transportowych z 35% do 70%.