Wróć do: MODELE
Ural M-62
Motocykl Ural M-62 to mało znana maszyna rodem z fabryki IMZ w Irbicie. To właściwie taka forma przejściowa pomiędzy pierwszą konstrukcją górnozaworową IMZ, Uralem M-61 a wszystkim doskonale znanym Uralem M-63; dobrą, niezawodną maszyną użytkowaną choćby przez polską Milicję.
- Długość - 2420 mm
- Szerokość - 1650 mm
- Wysokość - 1000 mm
- Rozstaw kół motocykla - 1435 mm
- Prześwit - 125 mm
- Masa suchego motocykla z wózkiem - 340 kg
- Masa wózka - 125 kg
- Dopuszczalna ładowność - 260 kg
- Dopuszczalna masa całkowita - 600 kg
- Maksymalny nacisk na oś - 2,37 kN
- Maksymalna prędkość po utwardzonej nawierzchni - nie mniej, niż 95 km/h
- Zużycie paliwa podczas jazdy po utwardzonej nawierzchni z prędkością 50-60km/h - 6 l
- Silnik - czterosuwowy, górnozaworowy, dwucylindrowy, bokser
- System smarowania - mieszany, zębatą pompą oleju i rozbryzgiem
- Pojemność silnika - 649 cm3
- Stopień sprężania - 6,2
- Skok tłoka x średnica cylindra - 68mm x 78mm
- Moc maksymalna - 28 KM / 20,6 kW
- Moc jednostkowa - 0,03 kW/kg
- Maksymalny moment obrotowy - 4,5 kGm przy 3500 obr/min
- Obroty mocy maksymalnej - 4200-4800 obr/min
- Zapłon - bateryjny, 6V
- Gaźniki - K-38 na każdy cylinder
- Paliwo - benzyna LO-66 albo LO-70
- Przełożenia skrzyni biegów:
- pierwszy bieg - 3,6
- drugi bieg - 2,28
- trzeci bieg - 1,70
- czwarty bieg - 1,30
- Przeniesienie napędu na tylne koło wałem kardana
- Zawieszenie tylnego koła - suwakowego typu
- Zawieszenie przedniego koła - teleskopowe ze sprężynowo-hydraulicznymi amortyzatorami
- Koła - wzajemnie zamienne z oponami 3.75-19 (95-484 mm)
- Wózek boczny - typu pasażerskiego
- Prądnica G-65 6V, 65W
- Regulator napięcia RR302
- Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu - ręczna, przerywacz-rozdzielacz typu PM-05
- Pojemności:
- Bak - 22l
- Karter silnika - 2 l
- Karter skrzyni biegów - 0,8 l
- Karter głównej przekładni - 0,150 l
- Pióro przedniego zawieszenia - 0,1 l