Wróć do: MODELE
Ural-3 M-66

Pierwszą seryjną partię wyprodukowano w roku 1970. W motocyklu zastosowano pełnoprzepływowy papierowy filtr oleju i papierowy wkład filtru powietrza. Zmieniono też konstrukcję ramy, przedniego zawieszenia, kształt zbiornika i kierownicy. Model ten produkowano do roku 1975.
Dane techniczne:
- Długość - 2420 mm
- Szerokość - 1570 mm
- Wysokość - 1100 mm
- Rozstaw kół motocykla - 1450 mm
- Masa suchego motocykla z wózkiem - 320 kg
- Masa wózka - 110 kg
- Masa dopuszczalnego obciążenia, włącznie z kierowcą i dwoma pasażerami - 255 kg
- Dopuszczalna masa całkowita - 575 kg
- Maksymalny nacisk na oś - 2,34 kN
- Maksymalna prędkość - nie mniej niż 105 km/h
- Zużycie paliwa - 5,8 l/100 km
- Silnik - czterosuwowy, górnozaworowy, dwucylindrowy, bokser
- Pojemność silnika - 649 cm3
- Stopień sprężania - 6,2
- Skok tłoka x średnica cylindra - 68mm x 78mm
- Moc maksymalna - 32 KM / 23,5 kW przy 5300 obr/min
- Moc jednostkowa - 0,04 kW/kg
- Maksymalny moment obrotowy - 4,5 kGm przy 4200 obr/min
- Zapłon - bateryjny, 6V
- Gaźniki - K-301 na każdy cylinder
- Skrzynia biegów - czterostopniowa
- Przeniesienie napędu na tylne koło wałem kardana
- Zawieszenie tylnego koła - wahaczowe z amortyzatorami sprężynowo-hydraulicznymi
- Zawieszenie przedniego koła - teleskopowe z amortyzatorami hydraulicznymi
- Koła - wzajemnie zamienne z oponami 3,75-19
- Wózek boczny - typu pasażerskiego
- Prądnica G-414 6V, 65W
- Pojemności:
- Bak - 20 l
- Karter silnika - 2,3 l
- Karter skrzyni biegów - 0,8 l
- Karter głównej przekładni - 0,130 l



Ural M-66 z muzeum w Irbicie. (Dziękujemy Wnusiowi i Grzybowi za zdjęcia)
