Wróć do: MODELE

M-72N

M-72N

Motocykl M-72N produkowano w latach 1957-59 w zakładach KMZ, choć jego konstrukcję opracowano prawdopodobnie jeszcze w zakładach w Irbicie (co potwierdza zamieszczona powyżej ilustracja z epoki). Powstało 27 850 sztuk tego modelu. Można go traktować jako wersję przejściową między M-72 i K-750.

Od M-72 odróżniały go następujące elementy: przednie zawieszenie na krótkich wahaczach, podwyższające komfort jazdy, pełnopiastowe bębny kół, odlewane ze stopu aluminium, łożyskowanie kół na łożyskach stożkowych, umożliwiających kasowanie luzu przez dokręcenie nakrętki mocującej, wzmocnione szprychy, owiewki na kierownicy i wózku bocznym (montowane na życzenie), lusterko wsteczne, logo zakładu i nowy kształt gum na zbiorniku. Rozstaw kół motocykla zwiększył się o 50 mm (do 1450 mm).

M-72N