Wróć do: MODELE
Dniepr MT-11

Motocykl Dniepr MT-11 (KMZ 3.8-155) to jedna z najczęściej spotykanych na naszych drogach maszyn z Kijowa. Przez jednych lubiany, przez większość znienawidzony za awaryjność i fatalną jakość wykonania; odpadający płatami lakier bez podkładu, łuszczący się chrom, wyłażące z panelu kontrolki, które za nic nie dają się włożyć z powrotem na swoje miejsce - lista rzeczy doprowadzających właściciela do furii jest długa.
Jest następcą modelu MT-10-36, którego produkcja zakończyła się w 1984 roku. Motocykl wykonywany był w wersji zarówno z kanapą, jak i z dzielonymi, sercowymi siedzeniami, jak również w wersji z silnikiem przystosowanym do pracy na benzynie o LO 72 i w wersji na 93 oktany (KMZ 3.8-155.6). Wielu użytkowników pamięta na pewno tylny błotnik "fabrycznie" pogięty w okolicach wahacza; jak twierdzą pracownicy KMZ, uszkodzeniu uległa forma, a że nikomu nie zależało na naprawie, wszystkie błotniki od początku lat 90-tych wychodziły uszkodzone.
Rzecz jasna, motocykl ten miał też i swoje zalety; przedstawiał sobą jeden z ostatnich produkowanych przez Kijów modeli i znalazły w nim zastosowanie wszystkie nowinki wprowadzone do tej pory przez zakład, a dodatkowo filtr powietrza z wymiennym wkładem i hamulec na koło wózka bocznego. Od 1983 roku do roku 2005 wyprodukowano 708792 sztuk.
- Długość - 2500 mm
- Szerokość - 1880 mm
- Wysokość - 1100 mm
- Rozstaw kół motocykla - 1500 mm
- Prześwit - nie mniej niż 125 mm
- Masa suchego motocykla z wózkiem - 325 kg
- Masa wózka - 110 kg
- Masa dopuszczalnego obciążenia, włącznie z kierowcą i dwoma pasażerami - 260 kg
- Dopuszczalna masa całkowita - 585 kg
- Maksymalny nacisk na oś - 2,37 kN
- Maksymalna prędkość po utwardzonej nawierzchni - nie mniej niż 105 km/h
- Zużycie paliwa podczas jazdy z pełnym obciążeniem po utwardzonej nawierzchni z prędkością 50-60km/h - 7,5 l
- Silnik - czterosuwowy, górnozaworowy, dwucylindrowy, bokser
- System smarowania - mieszany, zębatą pompą oleju i rozbryzgiem
- Pojemność silnika - 649 cm3
- Stopień sprężania - 7,0 lub 8,5 w zależności od wersji
- Skok tłoka x średnica cylindra - 68 mm x 78 mm
- Moc maksymalna - nie mniej niż 32 KM / 23,5 kW
- Moc jednostkowa - 0,04 kN
- Obroty mocy maksymalnej - 5200 obr/min
- Zapłon - bateryjny, 12V
- Gaźniki - K-63T na każdy cylinder
- Paliwo - benzyna LO-72 albo LO-93 w zależności od wersji
- Przełożenia skrzyni biegów:
- pierwszy bieg - 3,6
- drugi bieg - 2,28
- trzeci bieg - 1,70
- czwarty bieg - 1,30
- wsteczny - 3,67
- Przełożenie przekładni głównej - 4,62
- Przeniesienie napędu na tylne koło wałem kardana
- Zawieszenie tylnego koła - wahaczowe ze sprężynowo-hydraulicznymi amortyzatorami
- Zawieszenie przedniego koła - teleskopowe ze sprężynowo-hydraulicznymi amortyzatorami
- Koła - wzajemnie zamienne z oponami 3.75-19 (95-484 mm)
- Wózek boczny - typu pasażerskiego z dźwigniowym zawieszeniem koła na sprężynowo-hydraulicznym amortyzatorze
- Alternator G-424 12V
- Regulator napięcia RR330
- Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu - automatyczna, regulator odśrodkowy typu PM-302A
- Pojemności:
- Bak - 19 l
- Karter silnika - 2,2 l
- Karter skrzyni biegów - 1,5 l
- Karter głównej przekładni - 0,1 l
- Pióro przedniego zawieszenia - 0,130 l
- Tylny amortyzator - 0,105 l
- Dane dotyczące regulacji:
- Luz zaworowy przy temp. 15-20 stopni C:
- zawór ssący - 0,07 mm
- zawór wydechowy - 0,07 mm
- Przerwa na przerywaczu - 0,4-0,6 mm
- Przerwa na elektrodach świecy - 0,5-0,65 mm lub 0,6-0,75 w zależności od wersji
- Luz zaworowy przy temp. 15-20 stopni C:
- Ciśnienie w kołach:
- przód i koło wózka - 1,5-1,6 kg/cm2
- tył - 2,5-2,6 kg/cm2
- Kąt wyprzedzenia zapłonu w stosunku do GMP - 32-36 stopni lub 34-38 stopni w zależności od wersji