Wróć do: MODELE

Dniepr MT-11

Dniepr MT-11

Motocykl Dniepr MT-11 (KMZ 3.8-155) to jedna z najczęściej spotykanych na naszych drogach maszyn z Kijowa. Przez jednych lubiany, przez większość znienawidzony za awaryjność i fatalną jakość wykonania; odpadający płatami lakier bez podkładu, łuszczący się chrom, wyłażące z panelu kontrolki, które za nic nie dają się włożyć z powrotem na swoje miejsce - lista rzeczy doprowadzających właściciela do furii jest długa.

Jest następcą modelu MT-10-36, którego produkcja zakończyła się w 1984 roku. Motocykl wykonywany był w wersji zarówno z kanapą, jak i z dzielonymi, sercowymi siedzeniami, jak również w wersji z silnikiem przystosowanym do pracy na benzynie o LO 72 i w wersji na 93 oktany (KMZ 3.8-155.6). Wielu użytkowników pamięta na pewno tylny błotnik "fabrycznie" pogięty w okolicach wahacza; jak twierdzą pracownicy KMZ, uszkodzeniu uległa forma, a że nikomu nie zależało na naprawie, wszystkie błotniki od początku lat 90-tych wychodziły uszkodzone.

Rzecz jasna, motocykl ten miał też i swoje zalety; przedstawiał sobą jeden z ostatnich produkowanych przez Kijów modeli i znalazły w nim zastosowanie wszystkie nowinki wprowadzone do tej pory przez zakład, a dodatkowo filtr powietrza z wymiennym wkładem i hamulec na koło wózka bocznego. Od 1983 roku do roku 2005 wyprodukowano 708792 sztuk.